Gastroskopi ve Kolonoskopi

Gastroskopi ve Kolonoskopi

Gastroskopi ve Kolonoskopi Hangi Durumlarda Yapılır?

Gastroskopi(Endoskopi) ve Kolonoskopi işlemleri; İnce ,yumuşak ve kıvrılabilen, ucunda ışıklı mikro kamera bulunan aletlerle gözle görülür şekilde incelenmesidir; işlem öncesi sedasyon aneztezisi uygulanmış olduğundan hasta hastalık hissetmeden ve ağrısız bir halde işlem görmektedir.

Özel Yalova Hastanesi Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Alp ÖZÇELİK, Gastroskopi(Endoskopi) ve Kolonoskopi ile ilgili açıklamalarda bulundu. Günümüzde gastroskopi rutin inceleme yöntemlerine girmiştir. Gastroskopi yemek borusu, mide ve on iki parmak bağırsağının direkt görerek incelenmesine olanak sağlayan bir görüntüleme yöntemidir. Bu işlem ucunda ışık ve mikro kamera bulunan ince, yumuşak ve bükülebilen tüp şeklinde bir alet yardımıyla yapılmaktadır.

Gastroskopi Hangi Durumlarda Yapılır?

Yutma güçlüğü, göğüs arkasında yanma ve ağrı, ağza acı su gelmesi şeklinde yiyecek borusunu ilgilendiren hastalıkların teşhisinde
Karının üst kısmında ağrı, yanma, ekşime, bulantı, kusma, tedaviye dirayetli kansızlık, sebebi bilinmeyen kilo kaybı şeklinde mide ve on iki parmak bağırsağını ilgilendiren hastalıkların teşhisinde,
ağızdan taze kan gelmesi ve kahve telvesi tarzında kusma veya siyah dışkılama ile kendini belli eden üst sindirim sistemi kanamalarının nedeninin tespit edilmesinde günümüzün en güvenli yöntemi olarak, yiyecek borusu ve mide kanserlerinin teşhis edilmesinde iltihaplı bölgelerin, ufak ülserlerin ve tümörlerin tespit edilmesinde faydalanılır. İşlem ortalama 5 – 10 dakika sürmektedir.

Kolonoskopi Hangi Durumlarda Yapılır?

İzah edilemeyen karın ağrısı yada kilo kaybı
Uzun soluklu ishal yada kabızlık
Tedaviye yanıt vermeyen kansızlık
Dışkıda kan görülmesi
Bağırsak polip’lerinin (etsi çıkıntı’larının) erken teşhis ve tedavisi
Günümüzde kalın bağırsak kanserinden korunmak amacıyla, herhangi bir şikayet olmasa bile, 50 yaşından itibaren 5 yılda bir kolonoskopi ile polip varlığı açısından takip yapılması artık tüm dünyada kabul gören bir yöntemdir.

Ailesinde kalın bağırsak kanseri olan bireylerde ise takip yaşlarının daha erkene çekilmesi önerilmektedir. İşlem averaj 15-30 dakika sürmektedir.