Küçükbakkalköy, Vedat Günyol Cd. No:36, 34750 Ataşehir/İstanbul
ArabicEnglishFrenchGermanTurkish

Hemoroid (Basur) Tedavisi Nasıl Yapılır?

31.08.2021
Hemoroid (Basur) Tedavisi Nasıl Yapılır?

Hemoroid (Basur)

Halk arasında basur yahut mayasıl olarak bilinen hemoroid, makat çevresindeki toplardamarların gevşemesi ve dışa doğru sarkmasıyla oluşan bir hastalıktır. Can yakıcı olabilen bu hastalık, bireyin yaşam kalitesinin düşmesine neden olabilir. Bir çok farklı nedenden dolayı oluşabilen hemoroid hastalığının çoğunlukla niçin dolayı ortaya çıktığı anlaşılamaz. Dışkılama alışkanlığında farklılık, makattan kan gelmesi ve ağrı şeklinde yaygın görülen hemoroid emareleri varlığında zaman kaybedilmeden hekime başvurulmalıdır. Basur, dış hemoroid ve iç hemoroid olmak üzere iki farklı türde görülebilir. Toplumda her dört kişiden birinde süre vakit ortaya çıkan hastalık, anüsün dış kısmında ve cilt altındaysa eksternal yahut dış hemoroid olarak tanımlanırken, kalınca bağlarırsağın son kısmında ise internal, yani iç hemoroid olarak adlandırılır.

basur

Hemoroid Nedir?

“Hemoroid nedir?” sorusu, kalınca bağlarırsaktan sonra yer alan anüse ya da makata ilişik damarlarda var olan problemlerden meydana gelen hastalık olarak yanıtlanabilir. Bacaklarda bulunan varislere benzer bir hastalık olan hemoroid, anüs veya makat bölgesinde bulunan damarların büyümesi veya şişmesiyle doğar. Damar yumakları oluşmasına yol açan hastalıkta süre süre damar yumakları anüsten dışa sarkabilir. Bazı vakalarda ise damar yumakları sıkışmaya bağlı olarak kanama yapabilir. Hemoroid, tedavisi olan bir hastalıktır ancak tedavi edilmediğinde zamanla damarların oluşturduğu yumaklar makatın dışına çıkarak basur memesi olarak adlandırılan yapının ortaya çıkmasına neden olur. Merak edilen sorulardan önde gelen “Basur ne demek?” sorusu da bu şekilde de cevaplanabilir. Hemoroid türleri, internal ve eksternal olmak üzere ikiye ayrılır. İnternal hemoroid yahut farklı bir deyişle iç hemoroid, çoğunlukla ağrıya yol açmazken eksternal olarak tanımlanan dış hemoroid, genelde sancılıdır. Genişleyen damarlarda pıhtı kaynaklanır, şiddetli ağrı, şişlik ve kızarıklık gibi basur emaresi görülür. Sıkça sorulan “Basur nedir?” sorusu bu şekilde de yanıtlanabilir.

Hemoroid Evreleri nelerdir?

Basur tedavisi, hastalığın evresine bakılırsa farklı şekillerde yapıldığından hemoroid evrelerinin bilinmesi son aşama önemlidir. Basur nedir resimli olarak incelendiğinde, bölgedeki sarkmanın şiddeti ve basurun evreleri görülebilir. Hemoroid toplam 4 evreden oluşur:
1.Safha: tuvalet kağıdını kirletecek nitelikte kanama ile karakterize olan 1. Evredeki bazı vakalarda, damlama şeklinde basur kanaması da görülebilir. Rektoskopi ile görülebilen hemoroid dokusu çıplak gözle görülmez. Farklı bir deyişle bu evrede hemoroid makat dışına sarkma yapmaz.
2.Safha: Hemoroid, dışkılama esnasında dışarı sarkar ve ondan sonra kendiliğinden içeri girer. Bu nedenle kişi, basur memesini fark etmeyebilir.
3.Safha: Basur memesi olarak tanımlanan oluşum, anüs dışındadır. Ağrıya yol açan hemoroid sıklıkla ödeme neden olur. Basur memesi ancak parmakla itildiğinde anüsün içine girer.
4.Safha : Basurun makattan dışarı sarktığı aşama olan 4. Evrede hemoroid memesi, genellikle büyük ve ıslaktır. Dışkılama daha sonra birey tam olarak temizlenemez. Buna bağlı olarak birey sıklıkla iç çamaşırında lekelenmeler görür. Oturma esnasında ağrı oluşabilir.