Kanser Tedavisi

Kanser Tedavisi

Genel Tanıtım:
Onkolojik Cerrahi, kanser teşhisi, kanserin evresinin tespiti ve tedavisi için cerrahiyi kullanmaya odaklanan bir alandır.

Onkolojik cerrahlar, kanserli doku ve organların mümkünse çıkarmaya yada tümör boyutlarını küçültmeye yönelik cerrahilerin yanı sıra hastalığın niçin olabileceği ağrıyı kontrol etmeye, hastanın kansere bağlı semptomları ve yan etkilerini yönetmeye yardımcı olmak için palyatif ameliyatlar da yapabilirler.

Bir hastanın ameliyat için aday olup olmadığı, tümörün tipi, büyüklüğü, yeri, derecesi ve evresi gibi benzer biçimde faktörlerin yanı sıra yaş, fiziksel uygunluk ve öteki tıbbi durumlar dahil olmak üzere hastanın sağlığına ilişkin konulara da bağlıdır.

Onkolojik Cerrahi uygulamalarında hastanın diğer sıhhat göstergeleri incelenir ve tümörün boyutuna, bulunduğu yere ve metastaz yapıp yapmadığına bakılırsa değerlendirilerek açık, laparoskopik yada robotik cerrahi ile uygulanabilir.

Hangi Durumlarda Onkolojik Cerrahi Yapılamaz
Tüm kanser hastaları ameliyata uygun olmayabilir. Örneğin kan kanserleri(lösemi) durumunda, ameliyatla alınacak “kitle” yoktur. Bu gibi durumlarda hekim farklı bir tedavi yöntemi seçebilir. Bazı hastaların durumu (tümörün yeri, büyüklüğü ve öteki hastalıkları da göz önünde bulundurularak) ameliyat olacak kadar sağlıklı olmayabilir.

Bu gibi durumlarda hekimler hastalığın ve hastanın özelliklerine göre diğer tedavi yöntemlerine yönelebilir yada ileri tarihe bir cerrahi planlayarak, öncesinde kemoterapi ve radyoterapi gibi diğer tedavi şekillerinin kullanılmasını tavsiye edebilirler.