Tip 2 Diyabet İçin Hangi İlaç En İyisidir?

Tip 2 Diyabet İçin Hangi İlaç  En İyisidir?

Tip 2 diyabetle yaşıyorsanız, kesinlikle yalnız değilsiniz. CDC’ye göre Amerika Birleşik Devletleri’nde her on kişiden biri şeker hastası. Son 20 yılda diyabet tedavisinde önemli ilerlemelere rağmen, şeker hastalarının yarısından daha azı aslında kan şekeri hedefine ulaşıyor. Bunun nedeni kısmen, bir hastanın tedavi hedeflerine ulaşılmasa bile klinisyenlerin hastanın tedavi planında değişiklik yapmakta yavaş olmaları olabilir. Bunun bir nedeni, şu anda mevcut olan çok fazla sayıda ilaç olabilir. Bununla birlikte, tip 2 diyabet tedavisini ayarlamak için çok uzun süre beklerseniz, vücutta kalp ve böbrek hastalığı riskinizi ve diğer komplikasyonları artırabilecek uzun vadeli olumsuz etkileri olabilir.

Tip 2 Diyabet nedir?

Tip 2 diyabet, vücudun yakıt olarak glikoz veya şeker kullanma kabiliyetinin bozulduğu kronik bir hastalıktır. Vücudumuz, yediğimiz gıdalardaki karbonhidratlardan şekerin hücrelere ulaşmasını ve enerji olarak kullanılmasını sağlayan insülin adı verilen bir hormon vardır. Tip 2 diyabette, insülinin işini yapma yeteneği bozulur ve zamanla vücut aslında bundan daha azını yapar. Bu, yakıt için hücrelerde daha az şeker ve kullanılamadığı yerlerde kanda daha fazla şeker anlamına gelir. Zamanla yüksek kan şekeri seviyeleri kalp, böbrekler, sinirler ve gözler gibi hayati organlara zarar verebilir. Genetik ve yaş gibi insanları tip 2 diyabet geliştirmeye yatkın hale getiren bazı risk faktörleri değiştirilemez. Fazla kilolu veya obez olmak gibi diğer risk faktörleri değiştirilebilir. Bu nedenle, sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite yoluyla temel ağırlığın % 5 ila% 10’unu kaybetmek, tip 2 diyabet yönetiminin omurgası olmaya devam etmektedir.

Çoğu diyabet ilacı kan şekerini düşürmede etkilidir .Diyabetli çoğu yetişkin için kan şekeri hedefi,% 7’nin altında bir A1C’dir. (A1C, bir kişinin yaklaşık üç aylık bir dönemdeki ortalama kan şekerinin bir ölçüsüdür.) Çoğu insan için diyet ve egzersiz bu amaca ulaşmak için yetersizdir ve bir veya daha fazla ilaç gerekebilir. Metformin, onlarca yıldır tip 2 diyabeti tedavi etmek için kullanılan ve çoğu uzman tarafından birinci basamak tedavi olarak önerilen kanıtlanmış bir ilaçtır. Uygun fiyatlı, güvenli, etkilidir ve çoğu insan tarafından iyi tolere edilir. Metformin kan şekerini yeterince kontrol etmiyorsa, başka bir ilaç eklenmelidir. Bu noktada, doktorlar ve hastalar, tip 2 diyabeti tedavi etmek için mevcut olan birçok ilaç ve ilaç sınıfı arasından seçim yapmalıdır. Genel olarak, metformine eklenen çoğu diyabet ilacı, düşük kalp hastalığı riski olan veya diyabetik böbrek hastalığı öyküsü olmayan kişilerde kan şekeri düzeylerini düşürmede etkilidir ve A1C’yi% 7’nin altına düşürebilir.

Peki bir ilacı nasıl seçersiniz?

Diyabetli her bireyin kendi hedefleri, ihtiyaçları ve tercihleri ​​vardır. Bir ilacı seçmeden önce birkaç alakalı soru sormak önemlidir: Kan şekerim hedefte mi? Bu İlaç Uygun Fiyatlı mı? Kalp veya böbrek hastalığım var mı? Yan etkiler nelerdir? Hap mı yoksa enjeksiyon mu ve ne sıklıkla alınıyor?

Hangi tedavi seçilirse seçilsin, Amerikan Diyabet Derneği’nin Bakım Standartları, diyabet kontrolünün her üç ila altı ayda bir yeniden değerlendirilmesini ve gerektiğinde tedavide değişiklik yapılmasını önermektedir.

Yeni Diyabet İlaçları: Faydaları ve Riskleri Tartmak Son zamanlarda, glukagon benzeri peptid-1 (GLP-1) reseptör agonistleri ve sodyum-glikoz kotransporter-2 (SGLT2) inhibitörleri yoğun bir şekilde desteklenmektedir. Bu yeni aktif bileşen sınıfları kan şekerini düşürür ve ayrıca kardiyovasküler sistem ve böbrekler için faydalara sahiptir. GLP-1 reseptör agonistleri, vücudunuzun insülininin daha verimli çalışmasına yardımcı olarak yedikten sonra kan şekerini düşüren ilaçlardır. Bu gruptaki ilaçların biri hariç tümü, günlük veya haftalık olarak kendi kendine deri altına enjekte edilir. Liraglutide (Victoza), semaglutide (Ozempic) ve dulaglutide (Trulicity) gibi bazılarının, yüksek risk altındaki veya önceden var olan kalp hastalığı olan kişilerde kardiyovasküler hastalık riskini azalttığı gösterilmiştir. Ayrıca kilo vermeyi de teşvik ederler. GLP-1 reseptör agonistlerini alan bazı kişiler mide bulantısı ve kusma ve çok nadiren pankreatit gibi yan etkiler yaşayabilir.

Empagliflozin (Jardiance), kanagliflozin (Invokana), dapagliflozin (Farxiga) ve ertugliflozin (Steglatro) gibi SGLT2 inhibitörleri de böbreklerinizin şekeri vücudunuza geri emmesini önleyen yeni bir ilaç sınıfıdır. Özellikle kalp yetmezliği olanlarda kardiyovasküler faydaları da vardır ve diyabetik böbrek hastalığının ilerlemesini yavaşlattığı gösterilmiştir. Diğer faydalar arasında kan basıncını düşürmek ve kilo vermeyi teşvik etmek yer alır. Bu ilaçları kullanmak, özellikle kadınlarda genital maya enfeksiyonu riskini artırabilir. SGLT2 inhibitörlerinin nadir fakat ciddi bir sonucu diyabetik ketoasidozdur. Bu, doktorunuza danışarak, büyük bir ameliyattan önce veya hasta olduğunuzda veya oruç tuttuğunuzda bu ilaçları bırakarak önlenebilecek tıbbi bir acil durumdur. Bu diyabet ilaçları kesinlikle kan şekerini iyileştirmekten daha fazlasını sunarken, pahalı ve birçok insan için erişilemez durumda. Bu nedenle, doktorunuzla sizin için neyin en önemli olduğu ve hedefleriniz ve tercihlerinizle uyumlu olan konusunda açık ve dürüst bir konuşma yapmanız önemlidir. Diyabet gibi karmaşık bir hastalığı tedavi etmek, en önemli ekip üyesi olduğunuz tüm bir ekip gerektirir.