Yüz maskesinin akciğer fonksiyonları üzerinde ne etkileri vardır?

06.11.2020
Yüz maskesinin akciğer fonksiyonları üzerinde ne etkileri vardır?

Operasyonlar sırasında her gün ağız ve burun koruması kullanan birçok doktor, şu anda halkın bazı kesimlerinde koruyucu önlemle ilgili olarak dile getirilen sağlık endişelerine biraz şaşırıyor. Akciğer hastalığı olan hastalar bile genellikle ağız ve burun koruyucu takmaya itiraz etmez.

Çoğu insan, astım veya kronik obstrüktif akciğer hastalığı (KOAH) olan hastalarda bir alevlenmeyi tetikleyebilecek bir yüz maskesi takarak onları solunum yolu enfeksiyonlarından (sadece SARS-CoV-2 değil) koruduğunda mutlu olur.

Miami Üniversitesi’nden göğüs hastalıkları uzmanları, sağlıklı gönüllülerde ve KOAH’lı hastalarda akciğer fonksiyonu üzerindeki etkileri incelemek için bir çalışma yürüttüler. Çalışmaya akciğer hastalığı olmayan on beş doktor (ortalama yaş 31) ve şiddetli KOAH’lı 15 hasta (ortalama yaş 72)% 44.0 FEV1 değeri (hedef değer% 70’in üzerinde) ile katılmıştır.

Doktorlar üzerinde üç test yapıldı. İlki maskesiz, ikincisi 5 dakika sonra ve üçüncüsü 30 dakika ağız ve burun koruması taktıktan sonra. Annals of the American Thoracic Society (2020; DOI: 10.1513 / AnnalsATS.202007-812RL) yayınına göre oksijen satürasyonu (SpO2) üzerindeki etkiler minimal düzeyde veya hiç olmamıştır.

Yüz maskesi takılmadan önce% 97.5 (normal aralık% 94 ile% 98 arasında) olan SpO2, 5 dakika sonra 0.28 puan azaldı. 30 dakika sonra tekrar 0.10 puan yükseldi. Her iki değer de başlangıç ​​değerinden önemli ölçüde farklı değildi. Kalp atış hızı ve nefes alma hızı üzerindeki etkiler de çok azdı veya hiç yoktu. Vücudun kalp ve solunum hızında artışla tepki verdiği nefes darlığı belirtileri bu nedenle farkedilemezdi.

Öte yandan KOAH’lı 15 hasta, yüz maskesini takmadan önce bile gizli nefes darlığı yaşadı. SpO2% 91,3’tü. Bir kan gazı analizinde, oksijen kısmi basıncı (pO2) ortalama 77,2 mm Hg (normal değer 75-97 mm Hg) ve karbon dioksit kısmi basıncı (pCO2) ortalama 38,9 mm Hg (normal değer 35 ila 45 mm Hg) idi.

Hastalarda da yüz maskesi takmanın SpO2 üzerinde hiçbir etkisi olmadı, hatta 5 ve 30 dakika sonra yüzde 0,35 ve 0,87 puan artma eğilimindeydi (ancak bu istatistiksel olarak anlamlı değildi ve klinik olarak alakalıydı). Kalp atış hızı ve solunum hızı da aynı kaldı. Ağız-burun koruması, solunum fonksiyonu üzerinde herhangi bir etki olmaksızın dinlenmeye bırakıldı.

Ağız ve burun örtüsüyle 6 dakikalık yürüme testinin ardından SpO2 yüzde 2,28 düştü. PO2 4.6 mm Hg azaldı ve pCO2 0.97 mm Hg arttı .Her iki değişiklik de anlamlı değildi.

Klinikte maske takılması zorunlu olduğu için ağız ve burun koruması olmadan test tekrarlanamadı. Daha önceki bir Korona öncesi araştırma, cerrahi maske takmanın fiziksel efor sırasında akciğer fonksiyonunu biraz azalttığını buldu.

Pittsburgh’daki Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezlerindeki bir laboratuvar çalışanları, 20 test görevlisinin koşu bandında 5,6 km / s hızla 1 saat yürümelerini istedi.

Yüz maskesi taktılarsa, kalp atış hızındaki artış 9.5 atım / dk daha yüksekti. Solunum hızı 1,6 nefes / dk artmıştır. Deri altı karbondioksit 2.17 mm Hg arttı Maske altındaki cilt sıcaklığı, kapatılmamış ciltte 0.40 ° C düşüşe karşı 1.76 ° C arttı.

Maskenin altındaki nem artışının bir sonucu olarak, ısı endeksi (“algılanan” sıcaklık) 52.9 ° C’ye yükseldi. Raymond Roberge’nin ekibi için, bunlar, hafif fiziksel çalışma sırasında cerrahi maske takılmasına karşı çıkan klinik olarak ilgili etkiler veya önemli öznel bozukluklar (Solunum Fizyolojisi ve Nörobiyolojisi 2010; 181: 29-35) değildi.